Общи условия

Условия за използване на уебсайта Hapche.bg

Настоящите Общи условия уреждат взаимоотношенията между ХАПЧЕ ООД, наричано по-долу за краткост„Търговец“, от една страна, и потребителите на интернет страници и услуги, намиращи се на уебсайта Hapche.bg, наричани по-долу за краткост „Потребители“, от друга.

ХАПЧЕ ООД е дружество, регистрирано по Търговския закон на Република България с ЕИК 200699709, адрес: гр. Бургас, бул. Александър Стамболийски № 46, имейл адрес: contact@hapche.bg, телефон: +359 888 427 461.

Моля, прочетете изцяло публикуваните Общи условия, преди да използвате информационните и търговски услуги (наричани за краткост „Услуги“), предлагани на уебсайта https://www.hapche.bg (наричан за краткост „Сайта“).

Настоящият документ съдържа информация за дейността на ХАПЧЕ ООД и общите условия за ползване на услугите, предоставяни от ХАПЧЕ ООД, като уреждат отношенията между нас и всеки един от потребителите ни.

Потвърждаването на Общите условия е необходимо и задължително условие за сключването на договора между Потребителя и Търговеца.

С приемането на Общите условия Потребителят се съгласява неговите лични данни да бъдат обработвани на основание сключения между него и Търговеца договор.

Дефиниции

За целите на настоящите Общи условия долупосочените понятия следва да се разбират в следния смисъл:

Сайтhttps://www.hapche.bg и всички негови подстраници.

Потребител – всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

Общи условия – настоящите Общи условия, които включват условия за ползване, „бисквитки“, правила за регистрация и доставка, доброволно решаване на спорове, формуляри за отказ от договор и замяна и всяка друга правнозначима информация, която се намира на Сайта.

Лични данни – информация за физическо лице, която разкрива неговата физическа, психологическа, умствена, семейна, икономическа, културна или обществена идентичност.

Услуга – всяка материална или интелектуална дейност, която се извършва по независим начин, предназначена е за друго лице и не е с основен предмет прехвърляне владение на вещ.

Договор за услуга – договор, различен от договор за продажба, по силата на който търговецът предоставя или се задължава да предостави услуга на потребителя, а потребителят заплаща или се задължава да заплати цената за нея.

Процедура за алтернативно решаване на потребителски спорове – процедура за извънсъдебно решаване на потребителски спорове, отговаряща на изискванията на този закон и осъществявана от орган за алтернативно решаване на потребителски спорове.

Предоставяни услуги

1. На Сайта Потребителите имат възможност да сключват договори за услуга и доставка на предлаганите от Търговеца Услуги.

Поръчка

2. Потребителите използват интерфейса на Сайта, за да сключват договори с Търговеца за предлаганите Услуги.

2.1. Договорът за услуга се счита за сключен от момента на потвърждаването на поръчката от Търговеца.

2.2. При невъзможност за извършване на дадена услуга Търговецът си запазва правото да откаже поръчката.

2.3. След избиране на една или повече Услуги, предлагани на Сайта на Търговеца, Потребителят трябва да добави същите в списъка си с Услуги за покупка.

2.4. При извършване на поръчка Потребителят получава потвърждение по имейл, че поръчката му е приета.

3. Търговецът има право да откаже да сключи договор с некоректен Потребител.

3.1. Търговецът има право да третира Потребител като некоректен в случаите, когато:

  1. е налице неспазване от страна на Потребителя на Общите условия;
  2. е установено некоректно, арогантно или грубо отношение към представителите на Търговеца;
  3. са установени системни злоупотреби от Потребителя спрямо Търговеца.

Цени

4. Цените на предлаганите Услуги са тези, посочени на Сайта на Търговеца към момента на извършване на поръчка, освен в случаи на очевидна грешка.

4.1. Цените на Услугите включват ДДС, в случаите, в които е предвидено начисляването му.

5. Търговецът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на предлаганите на Сайта Услуги, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки.

6. Търговецът може да предоставя отстъпки за Услугите, предлагани на Сайта, съгласно българското законодателство и правила, определени от Търговеца. Правилата, приложими за такива отстъпки, са налични на мястото, където е показана отстъпката. Отстъпки могат да се предоставят под различни форми (напр. промоции, отстъпки за лоялност, предоставяни индивидуално, на случаен принцип или в резултат на участие в състезание или клиентско проучване).

6.1. Различните видове отстъпки не могат да се комбинират при поръчка и закупуване на една и съща услуга.

Плащане

7. Когато Потребителят връща услуга с правото на възстановяване на заплатената сума поради каквато и да било причина, цената, обект на възстановяване, се намалява със стойността на получената отстъпка, приложена върху услугата, и само действително платената сума подлежи на възстановяване.

8. Потребителят може да заплати цената на поръчаните Услуги, като използва по свой избор една от изброените на Сайта възможности. На Сайта е възможно плащане чрез следните методи:

  • с кредитна или дебитна карта.

9. Ако Потребителят избере метод на плащане, включващ трета страна – доставчик на платежни услуги, Потребителят може да бъде обвързан от разпоредбите и условията и/или таксите на такава трета страна.

10. Търговецът не носи отговорност, ако даден метод на плащане, включващ трета страна – доставчик на платежни услуги, не е наличен или по друг начин не функционира поради причини, които не могат да бъдат вменени във вина на Търговеца.

Отказ от договора и замяна

11. Потребителят има право да се откаже от договора, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка в 14-дневен срок, считано от датата на сключване на договора за услуга от Потребителя.

12. За да упражни правото си по настоящата клауза, Потребителят трябва да уведоми недвусмислено Търговеца за решението си да се откаже от договора, като индивидуализира стоките/услугите, които желае да върне, чрез предоставяне на всички данни за осъществената поръчка и доставка, включително, но не само: съдържание и стойност на поръчката, данни на лицето, направило поръчката и др.

13. Търговецът публикува на Сайта си формуляр за упражняване правото на отказ от договора.

14. За упражняване правото на отказ Търговецът предоставя на Потребителя възможност за избор да попълни и да изпрати по електронен път чрез интернет страницата стандартния формуляр за отказ или друго недвусмислено заявление. В тези случаи Търговецът незабавно изпраща на Потребителя потвърждение за получаване на отказа му на траен носител.

15. Когато във връзка с изпълнението по договора Търговецът е направил разноски и Потребителят се откаже от договора, Търговецът има право да задържи съответната сума за направените разноски или да изисква тяхното плащане.

16. Потребителят няма право да се откаже от договора, в случай че предмет на същия са:

  • предоставяне на Услуги, при които услугата е предоставена напълно и изпълнението ѝ е започнало с изричното предварително съгласие на Потребителя и потвърждение от негова страна, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца.

17. Търговецът възстановява на Потребителя заплатената от него цена.

17.1. В случай че Потребителят е направил плащане по договора с банкова карта и е упражнил правото си на отказ от договора, възстановяването на суми се извършва чрез нареждане на обратна операция по картата, с която е направено плащането, в срок от 7 работни дни.

Рекламации

18. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на услугата с договореното/поръчаното.

19. Потребителят има право да предяви рекламация на услугата, независимо от това дали производителят или Търговецът е предоставил търговска гаранция.

19.1. Рекламацията на Услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.

20. Рекламацията се подава устно на посочения от Търговеца телефон или писмено чрез посочения имейл или се изпраща по пощата до адреса на дружеството. Търговецът представя на Сайта си достъп до формуляр за рекламация.

21. При предявяване на рекламация Потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес, телефон и имейл за контакт.

22. При подаване на рекламация Потребителят задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно:

  1. касова бележка или фактура;
  2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
  3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

23. Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.

24. Търговецът поддържа регистър на предявените рекламации. На Потребителя се изпраща документ на посочения от него имейл, в който е посочен номерът на рекламацията от регистъра и видът на услугата.

25. Когато Търговецът удовлетвори рекламацията, издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на Потребителя.

Интелектуална собственост

26. Правата на интелектуална собственост върху всички материали и ресурси, разположени на Сайта на Търговеца (включително наличните бази данни), са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на Търговеца или на съответно указаното лице, преотстъпило правото на ползване на Търговеца, и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.

27. При копиране или възпроизвеждане на информация вън от допустимото, както и при всяко друго нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на Търговеца, Търговецът има правото да претендира обезщетение и за претърпените преки и косвени вреди в пълен размер.

28. Освен в случаите, когато е изрично уговорено, Потребителят не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин информационните ресурси, публикувани на Сайта на Търговеца.

29. Търговецът се задължава да полага дължимата грижа да осигури възможност на Потребителя за нормален достъп до предоставяните услуги.

30. Търговецът си запазва правото да преустанови достъпа до предоставените услуги. Търговецът има право, но не и задължение, по своя преценка да изтрива информационни ресурси и материали, публикувани в Сайта.

Прекратяване и разваляне на договора

31. Търговецът има право по свое усмотрение, без да отправя предизвестие, да прекрати едностранно договора, в случай че установи, че предоставяните Услуги се използват в нарушение на настоящите Общи условия, законодателството в Република България и общоприетите нравствени норми.

32. Освен в случаите, предвидени в настоящите Общи условия, договорът между страните се прекратява и при преустановяване на дейността на Търговеца или прекратяване поддържането на Сайта.

33. Извън посочените по-горе случаи всяка от страните може да развали настоящия договор с отправяне на едномесечно предизвестие до другата страна в случай на неизпълнение на задълженията по договора.

34. Писмената форма на договора се счита спазена с изпращане на съобщение по електронната поща, натискане на електронен бутон на страница със съдържание, което се попълва или избира от Потребителя, или отбелязване в поле (чекбокс) в Сайта и др. подобни, доколкото изявлението е записано технически по начин, който дава възможност да бъде възпроизведено.

Спасителна клауза

35. Страните декларират, че, в случай че някоя/и от клаузите по настоящите Общи условия се окаже/окажат недействителна/и, това няма да влече недействителност на целия договор или на други негови части. Недействителната клауза ще бъде заместена от повелителните норми на закона или установената практика.

Изменение на Общите условия

36. Търговецът се задължава да уведоми Потребителите за всяко изменение в настоящите Общи условия в 7-дневен срок от настъпването на това обстоятелство на посочения от Потребителя имейл адрес.

37. Когато не е съгласен с измененията в Общите условия, Потребителят има право да се откаже от договора, без да посочва причина и без да дължи обезщетение или неустойка. За да упражни това си право, Потребителят следва да уведоми Търговеца в срок от един месец от получаването на съобщението по предходния член.

38. В случай че Потребителят не упражни правото си да се откаже от договора по реда, уреден в настоящите Общи условия, се счита, че изменението е прието от Потребителя без възражения.

Приложимо право

39. По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.

Политика за „бисквитки“

Използване на „бисквитки“

„Бисквитките“ са кратки текстови файлове или малки пакети от информация, които се съхраняват чрез Интернет браузъра на Вашето крайно устройство (компютър, таблет, лаптоп или мобилен телефон), когато посещавате различни сайтове и страници в Интернет. Основната цел на „бисквитките“ е да правят потребителя разпознаваем, когато той се завръща отново на Сайта. Някои „бисквитки“ имат и по-специфично приложение, като например да запаметяват потребителското поведение на Сайта и да улесняват Потребителя при ползването на Сайта. Повече информация за това как функционират „бисквитките“ можете да намерите в Интернет.

Как се използват „бисквитки“ на Сайта?

Ние използваме „бисквитки“ на Сайта предимно с цел улесняване на ползваемостта на Сайта, подобряване на неговата работа и съхраняване на информация за потребителското поведение. При този процес не се съхраняват никакви лични данни, т.е. чрез „бисквитките“ на Сайта не може да Ви идентифицираме като личност, поради което спрямо събирането на тази информация не се прилага Законът за защита на личните данни. Събраната информация от „бисквитки“ обикновено се използва в обобщен вид с цел анализ на потребителското поведение на Сайта, което ни позволява да подобряваме функционалността на Сайта, потребителските пътеки и ползваното съдържание.

Какви „бисквитки“ се използват на Сайта?

Сесийни „бисквитки“

Този тип „бисквитки“ Ви улеснява в ползването на Сайта, като те съхраняват информация временно, само в рамките на сесията на използвания браузър. Обикновено информацията, която се съхранява чрез тях, е какви стоки или услуги сте добавили в количката, кои страници на Сайта сте посетили и как сте стигнали до дадена информация. Тези „бисквитки“ не събират информация от Вашето крайно устройство и се изтриват автоматично, когато напуснете Сайта или прекратите сесията на Вашия браузър.

Постоянни „бисквитки“

Те ни дават възможност да съхраняваме конкретна информация за сърфирането, като например анализиране посещенията на Сайта, как вие сте достигнали до Сайта, какви страници сте прегледали, какви опции сте избрали, както и накъде сте се насочили през Сайта. Проследяването на тази информация ни дава възможност да правим подобрения на Сайта, включително да коригираме грешки и да разширяваме съдържанието. Срокът на съхранение на този вид „бисквитки“ варира според конкретното им предназначение.

„Бисквитки“ на трета страна

На Сайта има препратки към други сайтове или вградено съдържание от други сайтове, например от Facebook, YouTube, Twitter, Google+, LinkedIn, уебсайтове на партньори. Възможно е при посещаването на тези сайтове или отварянето на съдържанието от тях, на Вашето крайно устройство да се складират „бисквитки“ от тези уебсайтове. Именно тези „бисквитки“ се дефинират като „бисквитки“ на трети страни“, като нямаме контрол върху генерирането и управлението на тези „бисквитки“. Затова Ви съветваме да потърсите информация за тях и за начина им на управление на уебсайтовете на съответните трети страни.

Как мога да управлявам използването на „бисквитки“ от Сайта?

Всички браузъри позволяват управлението на „бисквитки“ от специално създадена за целта папка на Вашия браузър. Можете да блокирате получаването на „бисквитки“, да изтриете всички или част от тях или да зададете Вашите настройки за предпочитания по отношение на използването на „бисквитки“, преди да инициирате посещение на Сайта. Имайте предвид, че изтриването или блокирането на „бисквитки“ може да повлияе неблагоприятно върху функциите на Сайта, а оттам и върху Вашето потребителско преживяване на него.

Как мога да управлявам използването на „бисквитки“ от трети страни?

Най-малко три инициативи предоставят потребителски интерфейси за бързо и лесно управление на „бисквитките“ от доставчиците на рекламни и свързани продукти и услуги онлайн – навсякъде в Интернет, не само в Сайта – European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA) (84+ участващи компании), Digital Advertising Alliance (DAA) (130+ участващи компании) и Network Advertising Initiative (NAI) (75+ участващи компании):

Като изключите „бисквитките“ от всички доставчици на рекламни и свързани продукти и услуги онлайн за всички Ваши браузъри и крайни устройства посредством уебпорталите на тези инициативи, можете да спрете персонализираните реклами във всички посещавани от Вас уебсайтове, но да продължите да виждате контекстуални и други реклами, които не са насочени към Вас въз основа на Вашите лични данни или на информация за Вашите интереси.

Изключване или блокиране на „бисквитки“

Контролирането, изключването или блокирането на „бисквитките“ се управлява от настройките на Вашия браузър. Имайте предвид, че пълната забрана на използването на всички „бисквитки“ може да рефлектира върху функционалното представяне на Сайта, неговата ефективност и достъпването на определена информация.

Регистрация и идентификация

Търговецът идентифицира Потребителите на Сайта чрез съхранение на лог-файлове на сървъра на Сайта.

Търговецът има право да събира и използва информация относно Потребителите на основание и за целите на изпълнението на сключения при Общите условия с Потребителя договор. Информацията, чрез която лицето може да бъде идентифицирано, може да включва лични данни, посочени в Общите условия, както и всяка друга информация, която лицето предоставя доброволно при регистрацията. Информацията включва и всяка друга, която Потребителят въвежда, използва или предоставя при ползване Услуги.

На Сайта могат да се регистрират само лица над 16 години. При регистрацията си лицето маркира чекбокс, с който декларира, че има навършени 16 години.

Търговецът полага дължимата грижа и отговаря за защита на информацията за Потребителя, станала му известна по повод на регистрацията, освен в случаите на непреодолима сила, случайно събитие или злоумишлени действия на трети лица.

В регистрационната форма, попълвана от Потребителя при регистрацията, Търговецът обозначава задължителния или доброволния характер на предоставяне на данните и последиците от отказ за предоставянето им.

Търговецът може да разкрива лични данни на трети лица само в предвидените от закона случаи и при предвидените в закона обстоятелства или след изрично съгласие от Потребителите.

Потребителят може да се регистрира, като попълни съответната електронна форма за регистрация, достъпна в реално време в Интернет на Сайта на Търговеца, да изрази съгласие с Общите условия.

Чрез натискане на виртуалния бутон с текст „Регистрация“ или друг аналогичен текст, имащо силата на писмено потвърждение на Общите условия, Потребителят извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, с което декларира, че е запознат с Общите условия, приема ги и се задължава да ги спазва. Търговецът може да съхранява в лог-файлове на своя сървър IP адреса на Потребителя, както и всяка друга информация, необходима за идентифицирането му и възпроизвеждане на електронното му изявление за приемане на Общите условия в случай на възникване на правен спор. Текстът на Общите условия е достъпен в Интернет на Сайта на Търговеца по начин, който позволява неговото съхраняване и възпроизвеждане.

При попълване на заявлението за регистрация Потребителят е длъжен да предостави пълни и верни данни относно самоличността (за физическите лица), правния статут (за юридическите лица) и другите изискуеми от електронната форма на Търговеца данни, както и да ги актуализира в 7 (седем) дневен срок от тяхната промяна. Потребителят декларира, че е съгласен да предостави така изискваните лични данни, при което гарантира, че данните, които предоставя в процеса на регистрация, са верни, пълни и точни и при промяна на последните ще ги актуализира своевременно. В случай на предоставяне на неверни данни Търговецът има право да прекрати или спре незабавно и без предизвестие предоставянето на услугите, както и поддържането на регистрацията на Потребителя.

При регистрацията си Потребителят получава уникално потребителско име, което може да бъде и посоченият от Потребителя имейл или данни за Потребителя от социалните мрежи или услуги по идентификация от трети лица, и парола за достъп до услугите, достъпни през Сайта.

Потребителят може да управлява потребителския си профил на Сайта. Чрез профила си.

Потребителското име, с което Потребителят се регистрира, не му дава никакви други права, освен изрично посочените в настоящите Общи условия.

Регистриращият се в качеството си на представител на юридическо лице е длъжен да въведе пълното си име и адрес, респ. наименованието на юридическото лице, което представлява.

Потребителят е длъжен да полага всички грижи и да предприема необходимите мерки, които разумно се налагат, с цел опазване на паролата си, както и да не прави достояние на трети лица паролата си и да уведомява незабавно Търговеца в случай на осъществен неправомерен достъп, както и при вероятност и съмнение за такъв. Той носи отговорността и риска за опазването на своята парола, както и за всички действия, които се извършват от него или от трето лице чрез използване на паролата му.

Информация за органи, контролиращи дейността

Органите, регулиращи дейността на Търговеца, са Комисия за защита на потребителя (КЗП) и Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), със следните координати:

За КЗП:

За КЗЛД:

  • Уебсайт: https://www.cpdp.bg
  • Тел.: 02 91 53 518
  • E-mail: kzld@cpdp.bg
  • Адрес: гр. София 1592, бул. Проф. Цветан Лазаров № 2

Потребителите могат да използват Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС), достъпна на https://ec.europa.eu/odr – единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат възникналите споровете помежду си.

Алтернативното решаване на спорове (АРС) между потребители и търговци представлява извънсъдебно помирително производство на доброволен принцип.

Общите помирителни комисии съдействат за постигането на споразумение между потребители и търговци при спорове за договори за продажба на стоки и предоставяне на услуги.

Общите помирителни комисии са определени на регионален признак, а компетентна да решава спорове между Търговец и Потребител е Обща помирителна комисия със седалище гр. Бургас и район на действие територията на област Бургас.

Консолидирания списък на признатите органи за АРС на държавите членки на Европейския съюз може да намерите на:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm